06 Jan
06Jan

ביציאה למסע שובה הלב הזה, שהתחיל לפני שלושים וכמה שנים ונמשך עד היום, החקירה שלי התחילה בצלילה עמוקה וסוחפת אל מצולות התיאטרון הפיזי, בהשראת הפדגוגיה של ז'אק לקוק. בין אם היה זה בתרגול ואילתור אישי, יצירה עם שחקנים על הפקה חדשה או הוראת תלמידים למשחק ותנועה, גיליתי שבתחום התיאטרון והאמנויות, צבעים אינם רק אסתטיקה חזותית בלבד; הם מתפתחים לכוחות דינמיים המעצבים נארטיבים ומהדהדים את מהות הרוח האנושית. בהשראת הגישה ההוליסטית של לקוק לתיאטרון פיזי, חקר הצבעים הפך למסע עמוק לתוך הפסיפס המורכב של רגשות וחוויות אנושיות. הדינמיקות, המקצבים והמשקלים של הצבעים מופיעים ככלים עוצמתיים, ומזמינים את הקהל לחוויה פנימית ורגשית. ככל שהעמקתי במסע, התברר לי שצבעים הם זרזים לתהודה רגשית ולחיבור, ומספקים בסיס משותף לתקשורת שחורגת מגבולות תרבותיים.


 עם השנים המשכתי אל מעבר לבמת התיאטרון אל עולם הטיפול. במסע שלי המשכתי לחקור את הדינמיקה הרגשית של הצבעים, תוך זיהוי הפוטנציאל שלהם ככלי להבנת הנפש. ההשפעה הפסיכולוגית של הצבעים טומנת בחובה פוטנציאל עצום לפענוח המורכבות של הרגשות שלנו ולהבנת הנפש. הזיקה שלנו לצבעים מסוימים עלולה לשקף את משחק הגומלין המורכב בין הנפש או הנשמה שלנו, לבין צבעים וגוונים המקיפים אותנו, מעצבים את מצבי הרוח שלנו ומשפיעים על התפיסות שלנו. זוכרים למשל שצבעי הלוגו של מקדונלדס היו פעם אדום וצהוב, ועם ״מהפיכת הבריאות״ הם הפכו את צבעי הלוגו לירוק וצהוב ? מחקרים בפסיכולוגיית הצבע חושפים את המשקל הרגשי הייחודי שכל צבע נושא. לכן צבעים משמשים ככלי משפיע כמעט בכל תחום, מפרסום דרך אמנות ועד ביטוי אישי בלבוש; כשפה חזותית של רגשות, תחושות ומצבים מנטאליים מעבר למילים מדוברות.
 לצבעים יש את היכולת לעורר חוויות אנושיות משותפות. הם מספקים בסיס משותף לתקשורת לא מילולית, ומאפשרים לסיפורים להדהד בקנה מידה עולמי. 


במסע שלי בעולם הצבע, מהבמה התיאטרלית ועד
 למסגרת הטיפולית, חקרתי את הנושא עם כלים כמו מיינדפולנס בתנועה, התמקדות, ריקוד אותנטי, תיאטרון פיזי, וקונסטלציה משפחתית. מה שנחשף  בפניי היה מסע דינמי והוליסטי, משחק מורכב בין צבעים, חלקי גוף, דינמיקה ואיכות של תנועה, איזורי כאב ועונג, מצבים מנטאליים ורגשות. משחק השוזר יחד את חוטי האמנות והנפש כדי להאיר את ההשפעה העמוקה שיש לצבעים על הנפש שלי ועל החוויה האנושית שלי בעולם

כמה עושר יש בממלכת הצבעים, הם כמו משיכות מכחול תוססות המציירות את הנופים המורכבים 
של העולמות הפנימיים שלנו.  
מסע חקר מרתק כזה מאפשר תובנות עמוקות 
עבור א.נשים ואמנים יוצרים כאחד, מטפח הבנה אישית וקולקטיבית של מצבים אנושיים ומספק כלים טרנספורמטיביים לגילוי עצמי, ריפוי, פריצת דרך יצירתית ורווחה רגשית.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.